söndag 29 maj 2011

Dalboangora och Ullandet

Som ni kanske anar har maj varit utflykternas månad för mig. Vårt stickcafé åkte väster ut mot Gropen utanför Fjugesta och Ullandet i Hallagården vid Lekhyttan.
Jag är mycket svag för dessa ulliga gynnare. Hade själv några angorakaniner när jag var yngre, som jag klippte på köksbänken medan mamma vaktade och höll i när det behövdes. Mammor är en fantastisk uppfinning! Min har alltid ställt upp på våra (=vi syskons) projekt.

Det är Gunilla som visar hur det går till att klippa kaniner. Åker man genom naturfagra västernärke över Lanna så kommer man till Hallagården i Lekhyttan där Gunilla har butiken Ullandet. Där handlade vi garn och fikade, det var en underbar försommarkväll.

När jag tömde kameran hittade jag den bild på ett spår i snön. En fågel hade gjort ett dyk och hämtat något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar