onsdag 17 augusti 2011

Ett under och ännu en sjal

På bilden ovan är inget annat än ett under! En dag hände det som ingen trodde. Mina tvåändstickade vantar blev klara. Innan jag blött dem (heter det blockat när det gäller vantar också?) så hade de egenskaper som påminde om stödstrumpans... men sen blev de bra.

Min senaste sjal har blivit klar, har "linda runt halsen" egenskaper. Är babysilk alpacka, 4 nystan. Rätstickning med hålrand med jämna mellanrum.

Och detta är mitt aktuella projekt. En islandströja med garn som min syster köpte på Island till mig. William (17 år) har hjälpt till att översätta mönstret från isländska till svenska. Han har tagit twittervärlden till hjälp med vissa knepiga ord. Umf är inte bara något tecknade figurer säger, det betyder även varv. Bålen och ärmarna ska stickas upp till axelpartiet börjar, det ska sedan mönsterstickas runt.
Nu ska jag umfa lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar