lördag 21 januari 2012

Vad har jag gjort?

Vad jag inte gjort är att uppdatera min blogg, vilket jag fick klagomål på...en kompis hade tröttnat på att det handlade om den stora knyppeldagen fortfarande.

Kanske en bild på min nyinköpta varmkompost kan pigga upp;)


Under hösten, i september tror jag, blev min islandströja klar. Var en rolig stickning och blev genast sugen på att sticka en till tröja. Har faktiskt börjat på en "uppifrånochner" - kofta.
Men sen hamnade jag i vantar-mössa-halsduksträsket. Men sönerna blev nöjda.

På bilderna är inte tröjan blött och sträckt än. Den är så varm så jag kan inte ha den under jackan.


Det här är Ws mössa och vantar. Observera I-pad tummen. Denna vante var på bild i Länsposten i höstas, sedan berättade min bror att han sett samma idé senare i någon annan tidning. Jag säger till er, ni får gärna kopiera min vante.
Använd ett vanligt mönster för tummevante. Om användaren är högerhänt så sticka tummen på högervanten till tumleden, maska av. Plocka upp maskor, en bit ner från kanten, på utsidan av tummen. Ungefär runt halva tummen, lägg sedan upp resterande antal maskor, du ska ha samma antal maskor som innan du maskade av. Sticka sedan till lagom längd och maska av som vanligt.

1 kommentar: