söndag 6 januari 2013

Så var helgerna över

 Här kommer ett gäng bilder från december. Bilden ovan visar entrén till Norrgårdens Atelje i Granhammar där jag hade glädjen att var på Julstickning en heldag i goda vänners sällskap. Garner, stickning, god mat och en mycket snäll tomte.

 Det är är tomten från Örebro uddarnas julknyppling, var rolig att göra. En sak jag ser fram emot under våren är att jag under april ska gå på några dagars kurs i sydd spets. Ska bli mycket spännande, det är något jag aldrig gjort.

 Julblommor är något jag verkligen älskar. Blomman ovan heter prästhavre, hade tur att två blommade till jul. En planta blommar bara en gång, sen brukar de skjuta nya skott som sen blommar.
Den vita azalean vaktas av en tacka med lamm som jag fick av mina stickkompisar till jul.

1 kommentar:

  1. Very rapidly this web page will be famous amid all blog users, due to it's fastidious posts

    Feel free to visit my webpage - ingredients of quantrim

    SvaraRadera