lördag 5 december 2009

Tiden går så fort och jag är en dålig bloggare

Det här är köksbordet som jag ofta förvandlar till min stickhörna. Azalean i tvåfärger har jag fått av mina pensionärer. Makens teakskål passar fint till min tvåändstickning. Överst i högen med stickböcker ligger Johanna Wallins "Sticka små varmt" - den är toppenbra.


Har börjat på mitt första riktiga projekt i tvåändstickning, ett par tvåfärgade vantar. Jag tycker det är så otroligt vackert med ränderna i tvåändstickningen. (Min man tyckte det var bra att skålen kom till användning...)


För första gången är jag med och stickar en adventskalender, följer Johanna Wallins.
På knyppelfronten är mitt lilla Smålandstorp klart, var roligt att knyppla och inte svårt. Mönstret bjöd inte på några oväntade överraskningar.

2 kommentarer:

  1. Härliga alster du har gjort! Jag håller verkligen med om att tvåändsstickat är vackert och variationsmöjligheterna oändliga!
    Liisa

    SvaraRadera
  2. För den som är intresserad av tvåändstickning kommer helgkurs på Runmarö att genomföras under 2010!
    Varmt välkomna, för mer info se www.sticktanten.se

    SvaraRadera