söndag 18 april 2010

Gammalt och en spännande morgondag







Här om dagen plockade jag i lådan som innehåller en del färdiga knypplingar. Det är en underlig känsla när man "återupptäcker" saker man gjort men helt glömt.
Det här är några av mina tidigaste knyppelalster, jag försökte få till fina armband.
På den översta bilden hade jag köpt spännen i en hobbybutik och startat knypplingen genom att fästa garnet i öglorna.
De andra bilderna visar spetsen "tittin" som monterats på tunnt skinn och sedan har jag broderat med kedjestygn. När jag efter stor möda var klar med det projektet så kunde jag konstatera att armbandet var för stort för mig. Typiskt.
Morgondagen ser jag fram emot. På förmiddagen ska jag byta gardiner hos en kär släkting, men efter det så ska jag träffa representanter från Örebro Uddarna och planera knyppelutställningen på Skoindustrimuseet. Vi ska gå igenom knypplade saker vi fått in till utställningen. Gud vad spännande.
Sen på kvällen ska jag träffa styrelsen för Närkes Handaverk för att planera Världsstickdagen som är 12 juni, i Kumla är arrangemanget förlagt till Villa Svea Park & Café.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar