onsdag 7 juli 2010

Högen och Högan

I söndags hade jag och äldsta sonen en konstrunda. Vi skulle först till hembygdsgården Högan utanför Fjugesta och se på min systerdotters keramikutställning.
För att komma till Högan kan man passera min hemsocken Kräcklinge. På bilden ovan kan ni ana slätten bakom allén till Höjen.
Hembygdsgården Högan ägs av Västernärkes hembygdsförening, en av de mest aktiva föreningarna i länet. Här ser ni några av byggnaderna.








Några bilder på Madelens keramik, en sådan här kruka äger jag (fast jag glömt betala den, jag är en hemsk moster). Hon går på en keramikskola i Leksand och på sommarlovet jobbar hon på Skoindustrimuseet.

Sist tog vi oss till Kvarntorpshögen utanför Kumla för att se årets nya konstverk "Var är konsten?" Skulpturerna är otroligt verklighetstrogna, det känns som om de tittat på en. Han med kassen på bilden är min son.
Och jag vet vad Lars Lerin har i handen...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar