lördag 13 november 2010

Ull-landet finns

Ull-landet finns. Bara de orden låter som en dröm. Ull-landet är en butik på Hallagården som drivs av Gunilla (Dalboangora). Var mycket trevligt med fina garner och färdiga alster i olika ullgarner. Vi var några från stickcafeet som var på rekogniserings- och nyfikenhets utflykt, vi bestämde på ståendefot att vårens sista stickcafe kommer att bli en utflykt till Ull-landet och Hallagården. Ett litet nystan följde med...

100% alpacka från Winny född 19 april 2005. Winny bor på Österlen i Skåne och är en söt (?) alpacka. Gunilla är fadder till honom. Jag är döavundsjuk - vill också vara fadder till en alpacka. Ska höra på stickcafeet om någon hänger på.
Det här 350 g nystanet ska bli en tröja, köpte det i tisdags på stickcafeet. Trends garn från Örebro gästade oss. Sen hände det otroliga - jag vann på ett lotteri. Valde ett banangarn...ovanliga färger på bananer numera.

Min halsvärmare har blivit klar. Garn M&K Wales 1nystan 100 g, stickor 6, 160 maskor, sen ett enkelt mönster med räta och aviga maskor och varv med hopstickning och omslag som bildar hålmönster.




1 kommentar:

  1. hjälp, jag har tappat bort min telefonlista från stickcafét, kan du fixa en till mig???

    SvaraRadera