söndag 12 december 2010

Vad tiden går fort

Det har varit mycket att göra både hemma och på jobbet. Hemma har vi haft den stora omflytten av grabbarnas rum. Det fick till följd att jag kunde montera ihop mitt vitrinskåp som min bror gjorde till mig för 25 år sedan. Det passade utmärkt som garnskåp.


Visst ser det lite glest ut? Många fler nystan kan få rum. :)

På stickfronten har det varit halsdukar som gällt. Yngste grabben ville ha en svart resårstickad. För att "hålla ut" resåren lite så gjorde jag ett rätt varv varje dm.

En mörkgrå åremössa till mig, den svarta jag gjorde till förra vintern är utsliten. Hoppas hyacinterna blommar lagom till jul.

Ett par torgvantar blev klara i kväll. Det lurviga garnet är M&Ks Love och det andra garnstudios Lima. Tanken är att de ska värma mig på stickcaféet i Granhammar i morgonkväll.

1 kommentar: