fredag 31 december 2010

Gott Nytt År

Ber att få önska er alla ett GOTT NYTT ÅR!
Klockan är strax efter nio på kvällen och jag har för en stund sedan kommit hem från jobbet. Jag jobbar alltid med nyårsfirande för de äldre på Solbacka och Kvarngården. Tror jag kan säga alltid för så har det varit 17 gånger de senaste 20 åren, undantaget har varit de tre gånger jag varit föräldraledig. Så detta hör mitt nyårsfirande till.
Det är så roligt att få ordna något trevligt för "mina" pensionärer. Jag beundrar deras livsvisdom, det mod och den envishet de visar inför vardagen.
På Solbacka har jag hjälp av min kompis Berit, det är alltid trevligt. Jag brukar påstå att vi har ett pågående samtal som vi startade 1991 när vi träffades första gången, kort sagt en själsfrände.
Resten av kvällen kommer att tillbringas med familjen och en stickning, det är firande i min smak. Är trälig som ni hör.
Vi ses på tisdag kl 14.00 på cafe Dohlwitz med en stickning i handen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar