söndag 21 oktober 2012

Det blir en riktigt rolig slöjdvecka

På tisdag gästas vårt stickcafé av Gunnel Grivans som ska visa lära oss flerfärgstickning med lyfta maskor. Ta med vanliga stickor, ett ljust och ett mörkt garn och kom!

Onsdag har Närkes Handaverk träff i Bildas lokal på Fabriksgatan 8 i Örebro kl 18-20.30, då kan ni prova på näverstickning och dominostickning. Även hemslöjdskonsulenterna kommer på besök.

På torsdag ska jag på min knyppelkurs i Örebro (planen är att jag på förmiddagen ska höststäda trädgården för att sedan roa mig;D), jag tänker ta lite foton så ni kan se vad mina knyppelkompisar håller på med.

Höstmarknad har vi på Kvarngården i Kumla på fredag mellan 14-16. Vi har ordnat 10-12 försäljare och järngänget på Kvarngården=stickcaféet (med en medelålder på 85 år) har återigen ett antal alster till försäljning.

Och på lördag är det spinnkurs i Örebro. Sedan avslutar jag veckan med ett 50-års kalas på lördagen hos Ostbiten i Granhammar.

2 kommentarer:

  1. While this applies to any room that you are going to decorate it is most important in the bedroom.

    You can even paint a metal bed white with spray paint.
    Bedroom linens and other elements of bedroom furnishing from Bella
    Notte elevate the beauty quotient of bedroom.



    My blog post princess Bedroom decor

    SvaraRadera
  2. Hi there are using Wordpress for your blog platform? I'm new to the blog world but I'm trying to get started and set up my own.
    Do you require any html coding expertise to make your own blog?
    Any help would be greatly appreciated!

    My web site; review of quantrim

    SvaraRadera