torsdag 6 maj 2010

Stickfronten en del klart

Titta vilken vacker nysthållare, den har Lasse gjort. Fungerar bra att ha nystan i så att de inte rullar iväg.


En lila sjal gjord i bandgarn från Falkgarn. Köpte garnet i Bergvik i Karlstad, det ena nystanet hade 8-10 hål som jag fick tråkla ihop. Det är första gången jag fått erfara att det är opraktiskt att köpa garn på bortaplan. Köpte 2 nystan cerise också hoppas de är hela.


Så har min sjal i Marks & Kattens Eco babyull blivit klar. Använde färg 0170 och 0172. För mig gick det åt 1 nystan mer av var färg än vad mönstret anger. Men det var roligt och lätt att sticka. "-Efter en stund kommer du in i mönstret, sa Pia". Jag var nog lite tveksam till det, men hon hade rätt. Mönstret består av rätstickning och lyfta maskor, så enkelt men effektfullt. Min mamma och jag tycker att stilen på sjalen skulle passa min andra syster (inte hon med gröna sjalen) färgerna klär henne och hon är alltid frusen.
Jag har semester denna vecka så det grejas förfullt hela dagarna. Elvira ligger på is ett tag, håller på med en idé som jag inte jag inte kan avslöja förrän 29 maj om den fungerar.




2 kommentarer:

  1. hejsan, tänkte bara att jag skulle berätta att nysrmaskinerna har kommit nu! jag har redan nystat (om) ett nystan =) var så tillfredsställande att jag ska nysta om hela samlingen (eller kanske bara ett par stycken). jag har hört av mig till de andra också, och så tar jag med dem på tisdag. 290:- kostar den

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det fungerar så att jag kan få se vad det är den 29 maj.

    SvaraRadera