lördag 29 maj 2010

Vernissage

Idag var det äntligen dags för vernissage. Det är alltid spännande att höra vad besökarna tycker. Ibland har jag svårt att ha en uppfattning om en utställning som jag jobbat intensivt med direkt när den är klar, men den här kändes bra redan igår när jag torkade golvet i utställningshallen.

Det här skyltfönstret är det första besökaren ser.
Denna monter är fylld med knypplade föremål från Svenska spetsar, se de vackra kronorna som är gjorda av knyppelpinnar.


Bilder knypplade av medlemmar från Örebrouddarna.


En vy över utställningshallen. Montrarna rymmer många vackra knypplade föremål.

Skärmar med knyppelhistoria som vi fått låna av Svenska spetsar.
Dessa bilder fotade jag på förmiddagen innan vernissaget. Klockan 13.00 invigdes utställningen. Britta Widemark spelade nyckelharpa och sjöng. Kerstin Engman från Svenska spetsar uppvaktade Örebrouddarna med anledning av deras 20 års jubileum.
Louise Moritz ordf i Örebrouddarna invigde utställningen genom att klippa det gula och blå knypplade bandet. Kom det besökare? JA, massor.


2 kommentarer:

  1. Det var jättetrevligt. Tack för allt.

    SvaraRadera
  2. Brita Wideberg31 maj 2010 kl. 14:44

    Hej!

    Ja, det var trevligt och fantastiskt roligt att se så mycket olika saker man kan knyppla.

    Förresten så här stavar jag mitt namn, Brita Wideberg (sång och nyckelharpa)

    SvaraRadera