fredag 28 september 2012

Ninnas bod flyttar

I går började knypplingen igen efter sommaruppehållet, det var jätteroligt att träffa de andra. En glad överraskning var att vår skara utökats från 7 knypplerskor till 12. Fantastiskt!
Jag håller på med bildknypplingen kvarter, ska ta några nya bilder i helgen och visa hur långt jag kommit.

På tisdag 2 oktober ska vårt stickcafé i Kumla på vift igen, dock inte så långt. Kl 17 träffas vi vid Ninnas bod i Kumla som dagen innan öppnat i nya lokaler. Från 1 oktober finns hon på Vattugatan 12, tror jag numret är, men rikta in er på den del av Vattugatan som ligger mellan Götgatan och S Kungsvägen så kommer ni rätt. När vi shopat klart går vi till café Dohlwitz vid torget (ett mysigt retrocafé) för fika och stickning.

I somras träffade jag en tjej som stickade på en halsduk som hade så snyggt mönster, vad den hette kommer jag inte ihåg men jag skrev av mönstret så här: ojämt antal maskor + 1 kantmaska i var sida som alltid stickas rät.
Varv 1: kantmaska, *1 omslag, lyft 1 maska, sticka 2 räta maskor, dra den lyfta maskan över de 2 rm du just stickat*, upprepa *-* varvet ut, obs sista maskan är kantmaska.
Varv 2: kantmaska, aviga maskor, kantmaska
Upprepa dessa varv tills du har den längd du önskar.

Hoppas ni också tycker den är enkel men effektfull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar