lördag 15 september 2012

Hur tänkte jag här?

 Ibland kan jag häpna över hur dumt jag gör. Liksom hur tänkte jag här???
För några år sedan blev jag lycklig ägare till en Kristinadyna, rullen på den var lite lös men det kan ordnas genom att linda ett "stödförband" runt. Det fungerade bra och jag gjorde några mindre arbeten på knyppeldynan, men sen gav jag mig i kast med ett större arbete, ett mönster som heter kvarter (se tidigare inlägg). Strax före sommaren fick jag problem när jag skulle sätta i nålar, det var alldeles hårt och nålarna böjdes. Mystiskt. Vid en undersökning visade det sig att det var metallen på låsspännet som tog emot. När jag delgav min knyppellärare orsaken till problemet tittade hon tvivlande på mig och sa:
- Har du satt dit låsspännet på stödförbandet?!
- Ja, det fick jag lära mig på ungdomens röda kors, svarade jag.
Hon skakade misstroget på huvudet, det var kanske bra att vi skulle ha sommarledigt från kursen.
När jag i juli var inbjuden att visa knyppling på en hantverksdag i Tångeråsa så blev jag tvungen att åtgärda problemet. Först fick jag lyfta av rullen från dynan med alla 63 par pinnar inslagna i ett badlakan, sen gällde det att ta sig in mot bandaget och med en sax klippa bort spännet. Ni ser operationen på bilderna, allt gick bra.
Men; hur tänkte jag???



3 kommentarer:

  1. Ja, det kan man ju fråga sig.
    Det är alltid roligt att höra om andras
    tillkorta kommande.

    SvaraRadera
  2. Hej
    Hoppas det gick bra
    Tycker det är jätte kul
    att kolla på knypplade
    alsterha det gott

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tycker det är kul att kolla
    På dina knypplade alster
    Och en fråga
    Vet du fler bloggar om knyppling?

    SvaraRadera