lördag 29 september 2012

Koncentration och inspiration



Här är nytagna bilder på knypplingen jag håller på med, "Kvarter" heter den. Bland alla nålar kan ni se hustak och några fönster, jag har kommit halvvägs och det har tagit drygt 45 timmar. En dryg arbetsvecka tänker ni kanske, men dels så arbetar jag heltid och har familj och en massa andra intressen. Sen har jag upptäckt att jag bara kan koncentrera mig ordentligt i 2-3 timmar åt gången, så längre knyppelpass kan jag inte ha. Och koncentration är ett måste vid knyppling annars kan man få knyppla mycket baklänges...
Inspiration är också bra att känna.
Jag har fått en fråga om jag känner till några andra knyppelbloggar och den första jag kommer att tänka på är knyppeltanten, ska fundera om jag kommer på några fler.

2 kommentarer:

  1. Det ser ut att bli jätte fint när alla nålarna
    kommit bort. tack för tipset om knyppeltanten, kommer du på fler får du gärna tipsa. ska själv börja knyppla Vättersnipan

    SvaraRadera
  2. Ska bli så spännande att få se hur det blir när det är klart!

    SvaraRadera